۱۳۸۷ فروردین ۲۷, سه‌شنبه

:<عصبانی>-- دوباره خلیج فارس

باز دوباره بحث خلیج‌فارس
لازمه‌ی ادامه‌ی خوندن این بحث خوندن این پست است.

آقا الان توی نقشه‌های بین‌المللی سازمان ملل خلیج فارس اسمش خلیج فارسه و خیلی اگه تلاش کنن بعد ۲۰ سال ممکنه اسمش بشه خلیج عرب. که چی؟ بعدش مگه از سهم ما از خلیج فارس کم می‌شه؟ دریای خزر که اسمش تو تمام دنیا کاسپین هستش نصفش مال ما بود و حالا اسمش هم عوض نشده و لی دیگه معلوم نیست چقدرش مال هست!!!
امروز بعد از خوندن پست رادیو‌زمانه درباره‌ی شکنجه‌ی دانشجویان امیرکبیر خیلی عصبانی شدم.
به جان خودم که هیچ به جان هم تویی که(اینجا از عصبانیت لهجه عوض می‌شود) دِری مو‌خوانی اگه یَک دِفه دیگه از ای پیتیشِنا بِرِیِ مو بِرفِستی همچی بِزِرُم دَرِت اگه بِدِنُم همیجوری غیرتی رِفتیو هیچ کار دیگه‌ای از ای مُدلا تا حالا نکردی.
ترجمه: به جان خودم که نه به جان شما خواننده‌ی محترم اگر یک دفعه‌ی دیگه از این پتیشن‌ها(اشاره به خلیج فارس) برای من بفرستید بدون این که در زمینه‌های دیگری فعال باشید و فقط در همین گونه موارد(مانند فیلم ۳۰۰) غیرتی می‌شوید، جدنِِ ِ جدن خیلی ناراحت خواهم شد.
کدومتون ادعای ایرانی بودن دارین بیاین جلو بگین ایرانی یعنی چی؟ هر لوس بازی می‌خواین در بیارین ۲ تا اسم کورش و ایران زمینا و از این چیزا اضافه می‌کنین که چی؟ چی‌تون فارسیه؟ زبان؟ خط؟ فرهنگ؟ ادب و شعور؟ نژاد (:<خنده>)؟ راست گویی؟
الان توی کل مسائل این کشور همین مهمه دیگه؟
بابا مملکت داره به سمت جنگ پیش‌میره. رکود اقتصادی خفن. دانشجوهای بی‌گناهی که شکنجه می‌شن و همه‌ی چیزهایی که توی این پست نوشتم. کدومش مهم‌تر از خلیج فارس نیست؟ به جان خودم اون هم مهمه. من هم امضا کردم ولی کدومتون آخه کارهای دیگه هم کردید؟ چرا فقط وقتی اسم ایران میاد سریع جو گیر می‌شید؟ چرا نباید خبر شکنجه‌ی دانشجوها این‌قدر منتشر می‌شد که من هم خبر دار بشم؟ چرا خوابتون می‌بره و حالا یادتون می‌افته؟
طرف از صبح تا شب داره تریاک می‌کشه. حقوق مسلمش نقض شده. هیچ قانونی ازش حمایت نمی‌کنه. . . .اصلا خلاصه بگم تو ایران زندگی می‌کنه. فقط وقتی می‌فهمه دخترش رو با یکی تو خیابون دیدن تازه آقا یادش می‌افته که یک چیزی به نام غیرت هم هست و می‌ره چاقو می‌کنه تو شکم دخترش و بعد هم با افتخارمی‌ره اعدام می‌شه می‌گه خوب کاری کردم.
آخه غیرت یعنی همینه؟ بابا! ملت! آهای! ما رو . . .یدن شما فقط اینجا یاد غیرت می‌افتین؟

۲ نظر:

ناشناس گفت...

عزیز من، درباره خلیج همیشه پارس، بحث مالکیت مطرح نیست. فقط بحث نامگذاری مطرح است. درباره مالکیت، چیزی هست به نام "فلات قاره" یعنی تا عمق دویست متری مال ساحل است. عمده خلیج همیشه پارس مال ایران هست چون شیب کمی دارد طرف ما ولی طرف عرب ها ویییژ مثل دره می روند پایین. اگر کسی هم بخواهد با قانون فلات قاره بازی کند شک نکن که به جز شش هفت کشور مانند تاجیکستان و ازبکستان و مغولستان که به آب های جهان راه ندارند، باقی کشور ها جنگ سوم و چهارم و پنجم و ان ام جهانی راه خواهند انداخت. پس این را با کاسپین مقایسه نکن. درباره کاسپین هم، تنها چیزی که می تونم بگم اینه که خاک تو سر اینها کنند که آب و خاک کشور ما رو دارند حراج می کنند.

راستی، من گمان نمی کنم جنگ شود، دست کم تا زمانی که هزینه مالی و جانی اش برای امریکا و متحدانش این اندازه گران باشد. ولی باید به هر حال همیشه تلاش کرد که به طرف دوستی برویم نه دشمنی، چون خراب شدن چهره بین اللمللی از جنگ هم می تونه بدتر باشه و نشه با میلیارد ها دلار پول و سال های سال وقت، درستش کرد.

ناشناس گفت...

آقا این حرفهای احمقانه باید کنار گذاشته شود، مردم از گرانی جان به لب شده اند بعد به خیالشان می خواهند جماعت را با خلیج همیشه فارس و دریای همیشه مازندران و انرژی همیشه هسته ای سرگرم کنند.