۱۳۸۷ فروردین ۱۰, شنبه

می‌رسد اینک بهار

واقعا عجیبه و شاید هم از بعضی دیدگاه‌ها وحشتناک
فصل بهاره و فصل جفت گیری
روزی ۳ تا ۵ بار میل جنسیم شدت می‌گیره یا به قول بعضی‌ها عود می‌کنه. البته این واژه‌ی مناسبی نیست چون مریضی نیست. و اگر دانش نداشته باشی محکوم می‌شی به اینکه همیشه خودتو مقصر ببینی و همیشه بگی: ای کاش اینجوری نبودم.
بله این حرفیه که وقتی آموزش‌ها ما رو محکوم می‌کنن می‌گیم. چون نمی‌تونیم وجود خودمون و طبیعتمون رو بشناسیم و بهش از دید یک انسان نگاه کنیم و براش احترام قایل شیم. ما یاد گرفتیم به خودمون هم(نه تنها دیگرون) از چشم آموزش‌ها (اجتماعی، دینی و . . .) نگاه کنیم و نه از نگاه انسانی. وقتی هم که این آموزش‌ها با وجودمون تضاد شدید پیدا می‌کنن به این فکر نمی‌کنیم که شاید اشتباه باشن بلکه آرزو می‌کنیم که ای کاش یک جور دیگه بودیم!!!
حالا من نمی‌دونم اونایی که مثل من فکر نمی‌کنن، چجوری با این ۳ تا ۵ بار کنار میان؟ چقدر خودشون رو سرکوب می‌کنن؟ این چه تاثیری روی زندگی‌شون ،رفتارشون و عاطفه‌شون می‌گذاره؟ پرخاشگری، تجاوز، افسردگی؟! شاید هم از صبح تا شب می‌خوابن؟؟
حالا خودتون بگین چی‌کار می‌کنین!
اگه وقت ندارین همش رو بخونین ۴امی رو من پیشنهاد می‌کنم:
ترک عادت موجب مرض است مقاله‌ای نه چندان علمی و ضعیف
نقدش:
نقد بحث خودارضایی، از مژگان کاهن، روانشناس
یک نقد دیگر: حفظ سنت بیمارگونه در قالب روشنگری جنسی ازداریوش برادری کارشناس ارشد روان‌شناسی/ روان‌درمان‌گر
یک مقاله‌ی خوب خودارضایی: از باورهای فرهنگی تا نگرش‌های علمی از مژگان کاهن
برای اینکه اصول اطلاع رسانی را رعایت کرده باشیم، این هم دفاع نویسنده‌ی مقاله‌ی اول که البته من خیلی خوشم نیومد. بیشتر ملالغطی بود ایراداتش به نقد‌ها


۶ نظر:

ناشناس گفت...

درود.
امیدوارم حالت خوب باشه.
اول اینکه متاسفم از بابت غیبت طولانی مدتم.
و دوم اینکه من شدیدا تمایل به برقراری ارتباط با اشخاص جدید و نا شناخته چه از طریق اس ام اس و چه از طریق اینتر نت، برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد موضوعات مورد علاقم دارم و این به دو دلیله:
1. باور دارم که داشتن ذهنیت قبلی و شناخت طرف مقابل می تونه رو نظر شخص در مورد افکار و نظرات طرف مکاتبه تاثیر بذاره.
2. این طوری با شخصی جدید که میتونه افکار و نظراتی جدید و یا شاید بیشتر از من داشته باشه، آشنا می شم و این طوری به اطلاعاتم اضافه می شه.
نظر تو چیه؟
و دیگه اینکه ماجرای این فوتو وب چیه؟

ناشناس گفت...

من منظورت رو فهمیدم و منظور من هم این بود که ما ممکنه همدیگرو بشناسیم و یا اینکه نشناسیم!
انتخاب یک مخاطب برای تبادل نظر، برای من رندومه؛ بنابراین این احتمال وجود داره که طرف آشنا از آب در بیاد.

ناشناس گفت...

در مورد این پست باید بگم واقعیت جامعه ی ما اینه که جز عده ای محدود، دیگر کسانی که دچار این حالت میشن خودشون رو مریض به حساب میارن!و فقط میگن که ای کاش این جور نبودم!
تعدادآدم هایی که این نیاز طبیعیه بدنشون رو با تاثیر پذیرفتن از آموزش های غلط جامعه سرکوب می کنن کم نیست!
و نتیجه ی این سرکوب همون طور که اشاره کردی چیزی نسیت جز افسردگی، پرخاشگری، نداشتن تعادل روانی در برخورد با جنس مخالف و....
مقاله ای رو که معرفی کرده بودی خوندم.
به نظر من هم خود ارضایی در زمان نبود شریک جنسی نه تنها مضر نیست بلکه مفید هم هست.
من به شخصه اگه روزی ده بار هم میل جنسیم شدت بگیره نه تنها باهاش برخورد نمی کنم و خودم رو مریض به حساب نمیارم بلکه در صدد ارضای اون برمیام؛ حالا چه به کمک شریک جنسی و چه از راه خود ارضایی!

دونده گفت...

البته به نظر من در هنگام وجود شریک جنسی هم ایرادی نداره اگه کسی دوست داشته باشه

ناشناس گفت...

خوب از نظر من هم ایرادی نداره ولی معمولا" در زمان نبود شریک جنسی انجام میشه

ناشناس گفت...

لطفا در مورد خودارضایی دختران بیشر بنویسید