۱۳۸۶ اسفند ۱۹, یکشنبه

دنیایی جدید و ویکی‌پدیا

چند روزه که با دنیای جدیدی آشنا شدم: ویکی‌پدیا
wikipedia the free encyclopedia
کنفرانس جهانی ویکی‌مانیا قراره امسال توی اسکندریه انجام بشه. داشتم در مورد این موضوع گشت و گذار می‌کردم که به صفحه‌ی معرفی کنفرانس برخوردم. که به معرفی شهر و شرایط حضور توی کنفرانس و . . . پرداخته. اون چیزی که برام جالب به نظر اومد ،غیر از خود کنفرانس، شهر اسکندریه بود که دومین شهر بزرگ مصره. و دوباره یاد من انداخت که ما کجای دنیا زندگی می‌کنیم!!!
کشور مصر توی نظر من هیچ‌وقت جای پیشرفته‌ای نبوده.
یک نگاه که به این صفحه بندازین با دیدن وضعیت ساختمون‌ها و خیابو‌ن‌ها یک کمی ماجرا دستتون میاد. محل برگزاری کنفرانس که عکس‌هاشو می‌بینین یک کتابخونه هستش.
از همه جالب‌تر برای من این بود که گفته بود شما می‌تونید تاکسی کرایه کنید و پولش رو با کارت اعتباری بپردازید. فکــــــــــــــــــــر کــــــــــــــــــــــــــــن!!!!!
ما توی ایران هنوز حتی یک ATM کارت اعتباری بین‌المللی نداریم حالا اونجا توی تاکسی . . . .
حالا برو زور بزن یک خط ای دی اس ال رو با حضار بدبختی و فیلتر بگیر فکر کن خیلی کارت درسته.
توی کشوری زندگی می‌کنی که می‌خواد اسراییل رو نابود کنه. حالا این کشور پر مدعا و پر از مخ و مغز و آدمای فهمیده که فقط فکر می‌کنن خودشون می‌دونن چی درسته (منظورم با شما هم هست نه فقط آقای احمدی‌نژاد.) رو مقایسه کن با همین مصری که توی یکی دوروز اسراییل فاتحه‌ی ارتش‌اش رو خوند.!!!!!!

۱ نظر:

ناشناس گفت...

اوه!
به نظر میاد که سطح اطلاعات عمومیتون پایین باشه! آخه کمتر کسی با معلومات خوب هست که ندونه مصر از ایران خیلی خیلی پیشرفته تره.
جالبه بدونین این کشور از نظر زیبایی نه تنها شهر های زیبایی داره بلکه زنان بسیار زیبایی هم داره و به همین دلیل خوانندگان زن این کشور شهرت زیادی دارن.
این که در ایران بلف میان که اسراییل رو باید نابود کرد فقط واسه تحریک احساسات مردم احساسی و جو گیرشونه و گرنه...
در ایران به بهانه ی اسلام و دین داری جلو دسترسی مردم به خیلی از امکانات گرفته میشه واسه این که :
1- بودجه ی مورد نیاز برای هزینه کردن در این راه میره تو جیب بسیج و انجمن اسلامی واسه این که هر روز یه پوستر جدید از یه امام یا یا قرآنی با مدل جدید بسازن یا چه میدونم ارازل و اوباش رو جمع کنن و ....
2- این به نفعشون که مردم به سطح عالی از امکانات و تکنولوژی نرسن و تو دین و مذهب غرق بشن(این جوری بهتر می تونن خرشون کنن).
راستی فوزیه همسر اول محمد رضا پهلوی، شاهزاده ی مصری بوده!(جهت اطلاعات عمومی بیشتر!)