۱۳۸۶ اسفند ۱۱, شنبه

طبیعت انسان! پایبند یا خیانتکار!!

گلبول های سفید سلولهای سیستم ِ ایمنی ِ بدن هستند که از ما در مقابل ِ بیماری های مختلف محافظت می کنند . تعداد ِ بیشتر ِ گلبول های سفید نشانه ی قویتر بودن ِسیستم ِ ایمنی ِ بدن می باشد . تحقیقات ِ Nunn نان ( 2000 ) نشان می دهد تعداد ِ گلبول های سفید ِ گونه هایی از میمون ها و شامپانزه ها که از لحاظ ِ جنسی بی بند و بار هستند در مقایسه با گونه های دیگر ِ میمون ها که جفت های جنسی
محدودی دارند و یا تک همسر هستند بیشتر می باشد. در واقع این یک پاسخ ِ انطباقی ست که جهت ِ غلبه بر بیماری های بیشتری که بی بند و باری ِ جنسی برای این گونه ها به همراه می آورد تکامل یافته است .
آیا این تحقیق به انسان نیز مربوط می شود ؟ ظاهرا ً نه . تعداد ِ گلبول های سفید ِ ما اندک می باشد و این نکته ظاهرا ً نشان دهنده ی اینست که ما برای داشتن ِ روابط ِ جنسی ِ محدود ( اما نه لزوما ً یکی ) تکامل یافته ایم

۱ نظر:

ناشناس گفت...

درود!
امیدوارم حالتون خوب باشه و دنیا به کامتون.
راستش من از شما یه گله دارم!
البته از نوشته ی شما که محصول افکار شماست.
چون می خواستم درست و حسابی در این مورد بحث کنم، یه پست رو بهش اختصاص دادم که امیدوارم بخونید و نظرتون رو به من بگید و همین طور بگید که گلایه ی من از شما منطقی بوده یا نه!