۱۳۸۷ فروردین ۲۲, پنجشنبه

رابطه‌ی بو و میل جنسی

آیا می‌دانید چرا می‌گویند اسب نجیب است؟
آیا می‌دانید چرا ما با اعضای درجه ۱ خانواده‌ی خود رابطه‌ی جنسی نداریم؟
اسب با خواهر و مادر خودش جفت‌گیری نمی‌کنه! به همین دلیل بهش می‌گن نجیب. ولی چرا؟
در فصل جفت‌گیری اتفاق می‌افته که یک اسب‌نر از فاصله‌ای یک ماده رو ببینه و تحریک بشه یعنی نعوظ کنه. بعد به سمت اون ماده راه می‌افته ولی همینکه به نزدیکش می‌رسه به حدی که سرش به بدن حیوان ماده برخورد ‌کنه، تحریکش از بین می‌ره و می‌گذاره و میره. می‌بینیم که اونقدر‌ها هم نجیب نیست!!
حال می‌رسیم به اینکه چرا؟ همونطور که همه‌مون شنیدیم می‌گن که ازدواج مثلا پسرعمو و دخترعمو احتمال بوجود آمدن بچه ناقص یا مشکل دار رو زیاد می‌کنه که این به دلیل مسائلی هست که توی علم ژنتیک بررسی می‌شه و من به اون نمی‌پردازم.
توی فیلم human instinct2 غریضه‌ی انسان که قسمت دوم‌اش مربوط به سککس هست یک آزمایش جالب رو بیان می‌کنه.
به تعدادی خانوم تی‌شرت‌های تمیزی می‌دن و از اون‌ها می‌خوان که یک شب با اون تی‌شرت‌ها بخوابن. بعد تی‌شرت‌ها رو توی شیشه‌های آزمایش قرار می‌دن و از مرد‌های مورد آزمایش ، که اون خانوم‌ها رو اصلا نمی‌شناسن، می‌خوان که فقط با بو کردن شیشه‌های آزمایش که محتوی تی‌شرت و در نتیجه بوی بدن اون خانوم‌ها هست، اون خانوم‌ها یا همون شیشه‌ها رو از نظر علاقه‌ی جنسی طبقه‌بندی کنند.
نتیجه‌ی آزمایش خیلی جالبه:
بعد از طبقه‌بندی و بررسی ژنتیکی افراد تحت آزمایش دیده شد که مرد‌ها تقریبا به ترتیب شباهت ژنتیکی با خودشون، اون خانوم‌ها رو طبقه‌بندی کرده بودند، یعنی کسانی که بیشترین شباهت ژنتیکی را به آنها داشتند در آخرین انتخاب قرار داده بودند و هرچه شباهت ژنتیکی کمتر می‌شد، خانوم مورد نظر به سمت انتخاب اول می‌رفت.
البته تا اونجا که من شنیدم این آزمایش در مورد خانوم‌ها هم نتایج مشابهی داشته است.
این یک پدیده‌ی تکاملی هستش که به دلیل اینکه با جفت‌گیری ما با افراد با ژنتیک مشابه امکان تولید مثل موفق کاهش پیدا می‌کنه، ما به افراد با ژنتیک متفاوت بیشتر علاقه‌مند می‌شیم.
خطاب به اون دوستی که از بوی دوست دخترش خوشش نمی‌اومد: این مشکل از دوست شما نیست بلکه بخاطر تفاوت ژنتیکی شماست.
یکی ازعلل بوجود آمدن رقص‌های دو نفره همین بو کردن دو جفت قبل از انتخاب هستش.
حالا ببینید اون کسی که مامان باباش می‌رن براش خواستگاری و هر دوطرف کاملا منطقی نتیجه می‌گیرن که برای هم مناسب هستن. شرایط‌شون خوبه و همه‌ی علایق‌شون با هم سازگاری داره و طرز فکرشون هم با هم می‌خونه ولی فقط یک اشکال دارن و اون اینه که قبل از ازدواج همدیگه رو بو نکردن، چه مشکلاتی براشون ممکنه درست بشه و بعد همه انگشت به دهان می‌مونن که چرا از هم جدا شدن!! و خودشون هم حتما می‌ندازن تقصیر همدیگه.
تازه اگه شانس بیارن و از هم جدا بشن. اگه به قول بعضی‌ها برای شیرین شدن زندگی هم یک بچه ناقص بیارن و مجبور بشن تا آخر زندگی با هم بمونن، ببینین چه افتضاحی میشه

۵ نظر:

Mehrdad گفت...

هر چند از این نظر که ملت می‌گن:
جالب بود
چندان خوشم نمیاد!
ولی وقتی مطلبی می‌خونم که برام جالبه باز همون نظر «جالب بود» رو واسه‌ی نویسنده می‌زارم!

مرسی، خیلی جالب بود...

arash گفت...

آره منم فکر میکنم غریزه‌ی آدما میتونه خیلی کمکشون کنه
http://www.t-azad.com/blog/?p=5

دونده گفت...

این که بگی جالب بود به نویسنده خیلی دلگرمی می‌ده
مرسی

ناشناس گفت...

از نظر من هم جالب بود.
مرسی.
اگه پست های اولیه ی وبلاگ منو خونده باشی یه جایی گفته بودم که تو جامعه ی ما زن و مرد قبل از ازدواج رابطه ای با هم ندارند در حالی ممکنه بعد از ازدواج از یه سری مشخصات هم خوششون نیاد.
یکی از این مشخصاتی که گفتم همین مسله ی بو هستش. من مواردی رو شنیده بودم که زن و مرد به خاطر بوی بد همدیگه از هم جدا شدن و گروهی دیگه همون طوری که اشاره کردی به خاطر بچه هاشون مجبورن همدیگرو تحمل کنن حالا یا تا آخر عمر یا تا وقت جدایی بچه ها.
ولی دلیلش رو نمی دونستم.
ولی ناسازگاری جنسی تنها به این مورد ختم نمیشه!
موردی که خیلی از زن و مرد ها گرفتارش هستن، تفاوت در میزان میل جنسی هستش.
این مورد بیداد میسازه!و میشه گفت خانمان سوزه ؛البته واسه مردم ما که فکر می کنن :
تفاهم = هم فکری و هم سلیقه ای!!!!
و
هم فکری و هم سلیقه ای = تفاهم!!!!

علی گفت...

خیلی ممنون نویسنده

من نمی دونستم که بوی مرد اینقدر تاثیر داره بر میل جنسی خانم ها.

من ی شرکت دارم و چندتا همکار خانم گرفتم. ی روز یکیشون بهم گفت که وقتی بوی تنت بهم میرسه دست و پام شل میشه و می خوام بغلت کنم!!! یخ زدم وقتی شنیدم. حالا باید چکار کنم که بو ندم؟؟ آخه زن و بچه دارم و نمی خوام رابطه داشته باشم. جواب این رو هم دارید؟؟؟