۱۳۸۸ تیر ۸, دوشنبه

چک لیست نهضت سبزپوشان در این روزها


همه‌گی می‌دانیم که این روزها با چه شرایطی روبرو هستیم. مواردی را که در زیر اشاره می‌کنم، کارهای کوچکی هستند که هرکسی می‌تواند با هزینه‌ی خیلی کم(در مقایسه با شهید شدن بعضی از دوستان ما) آن‌ها را انجام دهد و به پیشبرد کارها کمک کند.


توجه کنید که خیلی از دوستان ما و افراد دارای پتانسیل زیاد دسترسی به اطلاعات ندارند، پس مهمترین کار در این روزها اطلاع رسانی و آموزش مبارزه‌ی خشونت پرهیز است.


۱- پخش کلیپ‌های ویدیویی این روزها توسط موبایل در خیابان، مترو و بین دوستان.

توجه: می‌توانید از نرم افزارهای مخصوص این کار هم استفاده کنید، که بدون این‌که گوشی شما دستتان باشد، می‌تواند بلوتوث‌های روشن را پیدا کرده و اطلاعات را به آنها بفرستد.

۲- تهیه‌ی فیلم ۹۰ سیاسی که درباره‌ی دروغ‌های احمدی‌نژاد است، و توزیع آن.

۳- تهیه فیلم و کلیپ مانند فیلم اشاره شده در بالا. به صورت قرار دادن حرف‌های صدا و سیما یا سایت‌های حامی احمدی‌نژاد در کنار کلیپ‌های پخش شده از خشونت و رفتار‌های متناقض حامیان دولت کودتا.

۴- الله و اکبر شبانه هر شب.

توجه: اگر در محله‌ی شما کسی این کار را نمی‌کند و نگران انگشت نما شدن هستید می‌توانید با یکی دو نفر از همسایه‌ها که می‌شناسید هماهنگ کنید و همزمان یک شب شروع کنید. بعد بقیه به شما خواهند پیوست.

اولویت : خیلی بالا


۵- استفاده‌ی زیاد از لوازم برقی در ساعت ۱۰:۳۰ شب یعنی ساعت اصلی دروغ پراکنی.و توصیه‌ی آن به همه.

۶- پخش نظرات آیات نظام و کسانی که از دیدگاه مذهبی وارد موضوع مخالفت شده‌اند در بین افراد مذهبی.

از این جمله‌اند مجمع روحانیون مبارز.

۷- درخواست از دوستانی که خارج از ایران هستند برای راه انداختن پروکسی یا نرم‌افزارهایی که امکان ارتباط امن و گذر از قیلتر را فراهم می‌کنند. (به زودی در پستی جداگانه این مورد را توضیح خواهم داد.)

۸- آموزش کامپیوتر، اینترنت و عبور از قیلتر، به همه.

آموزش‌های اصلی باید شامل (به ترتیب اولویت) ایجاد ایمیل، فرستادن، فروارد و ریپلای، تغییر آپشن‌های جی‌میل به https، استفاده از گوگل‌ریدر برای خواندن و به اشتراک گذاری مطالب وبلاگ‌ها، استفاده از شبکه‌های اجتماعی مثل فیسبوک و وبلاگ نوشتن، پاک کردن آدرس فرستنده در موقع فروارد کردن . . .

۹- گسترش و پخش این چک لیست با فرستادن روی ایمیل، فیس‌بوک، پرینت و . . ..

۱۰- توصیه به همه: ما بیشماریم و پر انرژی‌تر، جوان‌تر ، باهوش‌تر، مسلط به ابزار تکنولوژی و دنیای امروز.

نسل جوان اکثریت بزرگی از جامعه‌ی ما را تشکیل می‌دهد که این جمعیت، امروزه یک‌سو شده است.

پس ما نباید فراموش کنیم که ما دیرتر خسته می‌شویم.

۱۱- ایجاد گردهمایی‌هایی که نمی‌توان آن را غیر قانونی خواند مثل عزاداری، روضه برای شهدا و . . . برای تقویت روحیه‌ی هم‌گروهی.

توجه: نیازی نیست که این‌گونه مراسم شکل سنتی آن را داشته باشد.حتی می‌توان از موسیقی مانند شعر: خرامان، خرامان، به خون در نشستی، در آیینه‌ی دل، چو نوری شکستی، چو کبکی پریدی، تو ای مرغ عاشق، ز چشم و دهانت، برون زد شقایق . . . هم استفاده کرد. به هدف توجه کنید، که همانا تقویت روحیه‌ی جمعی است.

۱۲- مطالعه ، آموزش و توصیه‌ی کتاب مبارزه‌ی خشونت پرهیز.

۱۳. این‌روز‌ها آقای محسن سازگارا ویدیو‌های جالبی را در یوتیوب پخش می‌کند. به نظر من حرف‌های ایشان تا کنون جنبه‌ی عام‌المنفعه داشته است. پخش این ویدیو‌ها و ایده‌‌های آن از کارهای مهم در جهت آموزش مبارزه‌ی خشونت پرهیز است.

از جمله ایده‌های ایشان زدن علامت وی یا ۷ بر در و دیوار با اسپری سبز است.

۱۴- نصب بادکنک سبز در هر جای ممکن.

نکته: سعی کنید از گازهای سبک برای باد کردن استفاده کنید. اگر دسترسی به گاز هلیوم ندارید می‌توانید با استفاده از یک اسید و یک قطعه فلز مثل آلومینیوم، گاز هیدروژن تولید کنید.(اسید:از همین‌ها که برای باز کردن چاه استفاده می‌شود - البته من هنوز امتحان نکرده‌ام ولی با توجه به تجربه‌های پیشین آزمایش‌گاه شیمی، فکر می‌کنم امکان‌پذیر باشد.)

نکته ۲- از مهارت‌های جوانی خود استفاده کرده و بادکنک را در جاهایی نصب کنید که به راحتی قابل کندن نباشد. مثل نوک درخت و برروی شاخه‌هایی که تحمل کمتری دارند.در هر صورت ایمنی خود را فراموش نکنید.

۱۵- توصیه به همه: دلسرد نشوید و کار ما، کار یکی دو روز نیست.

در سال ۱۹۹۶ و ۹۷ در صربستان، میلوسویچ در نتیجه‌ی انتخابات دست برد. بعد از سه ماه مبارزه‌ی خشونت پرهیز که محوریت بخش زیادی از آن با دانشجویان بود، میلوسویچ شکست خورد و از تخت قدرت پیاده شد. (نقل از کتاب مبارزه‌ی خشونت پرهیز)

۱۶ - استفاده از این پیام‌های اصلی استراتژیک و پیام‌های توصیه شده‌ی دیگر:

الف - يک باند ارعاب و ترور با نفوذ در دولت، بسيج و نيروهاي امنيتي است که ناامني ايجاد مي کند و تخريب اموال عمومي کار خودشان و به دستور آنها است.

ب- استقلال را در کنار آزادي و جمهوري اسلامي مي خواهيم و به بيگانگان اجازه دخالت در امور داخلي نمي دهيم. به دولت اجازه انگ زدن به نخبگان هم نمي دهيم.

ج- ميرحسين خواست اکثر ايرانيان است نه فقط تهران.

د- ما ملت شجاعي هستيم. با ترساندن و ارعاب به ما توهين نکنيد. قدرت اطلاعاتي و امنيتي، امانت ماست در دست شما. اگر خيانت کنيد از شما ميگيريم و به اهلش مي دهيم. نيروهاي نظامي و انتظامي فرزندان ملتند.

ه- کودتاي سياسي در قالب آراي پيش ساخته محکوم است. انتخاباتي که بر خلاف مقررات اجرا شده باطل است و شوراي نگهبان قانون اساسي بايد آن را ابطال کند. مساله ما شمارش چند صندوق پيشساخته نيست. ما خواهان تجديد انتخابات با مجريان و ناظران سالم و بي طرف هستيم.

و- نهاد روحانيت سرمايه اين کشور و پشتيبان مردم بوده است. ما خواهان برداشتن سرپوش و سانسور دولت از عزت و حرّيت روحانيتيم.

۱۷- آموزش و نشان دادن این‌که نیرو‌های گارد و سربازان گناه‌کار نیستند و آن‌ها هم انسان‌هایی مانند ما هستند و ایجاد حس هم‌گروهی بین آنان و مردم. روش‌ها:

الف- پخش اطلاعات لازم بین مردم و نظامیان در مورد مبارزه‌ی خشونت پرهیز.

ب- جلوگیری از برخورد خشن با سربازانی که به دست مردم می‌افتند.

ج- پخش خرما، نذری، آب سرد و . . . بین سربازان و ماموران.

د- جلوگیری از رفتار‌های تحقیرآمیز و توهین‌آمیز با ماموران.

۱۸- تغییر لوگو، تم یا عکس در فیس‌بوک، وبلاگ و . . . به طوری که نشانه‌هایی مانند کودتا، رای من کو؟ ، عزاداری و . . . را نشان دهد.

۹- مورد خاص برای کسانی که به برنامه نویسی و ابزار کامپیوتر علاقه دارند.

موارد مورد نیاز این روزها:

الف- نرم‌افزار امن برای پخش فایل‌های صوتی و تصویری روی موبایل، توضیح داده شده در مورد ۱.

ب- نیاز به یک پلاتفرم عبور از قیلتر و ناشناس ماندن در وب، مثل تور tor که غیر قابل بسته شدن باشد.

ج- نیاز به راه‌افتادن چَت مثل آی‌آر‌سی با استفاده از تکنولوژی‌هایی مانند تور و جا افتادن استفاده از آن بین همه بر روی یک سرور مطمئن.

پیشنهاد به دوستان علاقه‌مند به کامپیوتر و برنامه نویسی: خواندن کتاب little brother نوشته‌ی کوری دکتروف، که دید خیلی خوبی در موردنقص‌های امنیتی بر روی اینترنت برای افراد فعال اجتماعی می‌دهد.



هیچ نظری موجود نیست: