۱۳۸۷ فروردین ۱۲, دوشنبه

فتنه

فیلم فتنه رو دیدم، پی تو پی گرفتمش
به نظرم خیلی مسخره بود. چند آیه‌ی قرآن رو که دعوت به جهاد می‌کنه، گذاشته بود کنار تصاویر ترور که توسط مسلمون‌های تندرو انجام شده. خوب ولی هر گردی گردو نیست. آخه مگه چند درصد مسلمون‌ها اینجوری هستن؟ البته کارهایی که به نظر من باید توشون تجدید نظر بشه مثل کشتن هم جنس‌گراها و ختنه‌ی دختران و کشتن کسانی که از دین اسلام بر می‌گردن هم روی دید بد دنیا به مسلمون‌ها تاثیر میذاره!
تمام کارهایی که از مسلمان‌ها در این فیلم نشان داده می‌شه به نظر من شرم‌آوره. مسلمانی که با چفیه روی صورتش رو پوشونده و پلاکارتی به دست داره که می‌گه :آزادی، برو به جهنم. و حرف‌های زشتی که احمدی‌نژاد می‌زنه و چند تا رهبر دینی تندرو لبنانی. به نظر من این‌ها نماینده‌ی مسلمان‌ها نیستند.
به نظر من مسلمان‌ها ازاین موقعیت باید بهترین استفاده رو بکنن و متمدن بودن خودشون رو نشون بودن. یعنی اول فیلم‌هایی بر علیه این فیلم و برای تعدیل دیدگاهی که این فیلم ایجاد کرده ساخته بشه. چون تلاش برای فیلتر و تهدید و . . . تنها تاثیر این فیلم رو قوی‌تر می‌کنه!
دوم اینکه ببینن چی باعث شده که اونها اینجوری به ما فکر کنند! باید در بعضی عقاید کمی کوتاه بیایم. و همچنین رهبران دینی هم باید به جای دادن فتوای جهاد برای کشتن مخالفین اسلام، فتوای جهاد برای شناساندن وجهه‌ی خوبی از اسلام و مبارزه با تندرو‌های مسلمان که این دیدگاه رو ایجاد کردن، بدهند.

تن فروشی یا خاک وطن فروشی

حمایت سران عرب از ادعای امارات بر جزایر ایرانی

و آقای متکی که معلوم نیست توی جلسه‌ی سران کشور‌های عربی چی‌کار می‌کرده!! اونجا مثل . . . واستاده.
با این که به کار سیاسی علاقه‌ای ندارم از همه‌ی وبلاگ نویس‌ها و کسانی که رسانه دارند دعوت می‌کنم که صدای این خبر رو زیاد کنند. اگه صدامون در نیاد فردا برای رسیدن به اهدافشون خاک کشور رو هم می‌فروشن همونطور که در مورد دریای خزر کردند.(یا شاید هم خواهند کرد)

۱۳۸۷ فروردین ۱۰, شنبه

می‌رسد اینک بهار

واقعا عجیبه و شاید هم از بعضی دیدگاه‌ها وحشتناک
فصل بهاره و فصل جفت گیری
روزی ۳ تا ۵ بار میل جنسیم شدت می‌گیره یا به قول بعضی‌ها عود می‌کنه. البته این واژه‌ی مناسبی نیست چون مریضی نیست. و اگر دانش نداشته باشی محکوم می‌شی به اینکه همیشه خودتو مقصر ببینی و همیشه بگی: ای کاش اینجوری نبودم.
بله این حرفیه که وقتی آموزش‌ها ما رو محکوم می‌کنن می‌گیم. چون نمی‌تونیم وجود خودمون و طبیعتمون رو بشناسیم و بهش از دید یک انسان نگاه کنیم و براش احترام قایل شیم. ما یاد گرفتیم به خودمون هم(نه تنها دیگرون) از چشم آموزش‌ها (اجتماعی، دینی و . . .) نگاه کنیم و نه از نگاه انسانی. وقتی هم که این آموزش‌ها با وجودمون تضاد شدید پیدا می‌کنن به این فکر نمی‌کنیم که شاید اشتباه باشن بلکه آرزو می‌کنیم که ای کاش یک جور دیگه بودیم!!!
حالا من نمی‌دونم اونایی که مثل من فکر نمی‌کنن، چجوری با این ۳ تا ۵ بار کنار میان؟ چقدر خودشون رو سرکوب می‌کنن؟ این چه تاثیری روی زندگی‌شون ،رفتارشون و عاطفه‌شون می‌گذاره؟ پرخاشگری، تجاوز، افسردگی؟! شاید هم از صبح تا شب می‌خوابن؟؟
حالا خودتون بگین چی‌کار می‌کنین!
اگه وقت ندارین همش رو بخونین ۴امی رو من پیشنهاد می‌کنم:
ترک عادت موجب مرض است مقاله‌ای نه چندان علمی و ضعیف
نقدش:
نقد بحث خودارضایی، از مژگان کاهن، روانشناس
یک نقد دیگر: حفظ سنت بیمارگونه در قالب روشنگری جنسی ازداریوش برادری کارشناس ارشد روان‌شناسی/ روان‌درمان‌گر
یک مقاله‌ی خوب خودارضایی: از باورهای فرهنگی تا نگرش‌های علمی از مژگان کاهن
برای اینکه اصول اطلاع رسانی را رعایت کرده باشیم، این هم دفاع نویسنده‌ی مقاله‌ی اول که البته من خیلی خوشم نیومد. بیشتر ملالغطی بود ایراداتش به نقد‌ها


۱۳۸۶ اسفند ۲۷, دوشنبه

نوروز

فردا می‌رم مسافرت
خودتون رو لوس نکنین. از این شعرهای مسخره هم که چه‌می‌دونم: ساقیا آمدن عید مبارک بادت و . . . هم نذارین.
به نظر من عیدی وجود نداره که بخواد مبارک باشه. تو شرایط موجود هیچ چیز جالبی نیست که بشه اسمش رو عید گذاشت. اگه بخوای چیزهای خوبی که اطرافت هست رو(که می‌شه باهاشون یک کمی دلخوش بود) نام ببری فکر نمی‌کنم از انگشتای یک دست بیشتر بشه.
هر چی فعلا هست پلیدی و سیاهی هستش. تبریک گفتن عیدی که وجود نداره و تظاهر به آن، چیزی جز دامن زدن به شرایط تاسف‌بار فعلی نیست.
----------------------------------------------------------------------------------------------------
ویرایش ۱: 86/12/28
امسال آزادی‌خواهان عید ندارند

۱۳۸۶ اسفند ۲۴, جمعه

سوال سخت

کدام دین است که موارد زیر اصول آن است:

•ترک جميع تعصّبات

•تساوى جميع حقوق و امکانات براى زن و مرد

•اعتقاد به وحدت اديان و باينکه حقائق دينى نسبى هستند نه مطلق

•تعديل معيشت و از ميان بردن افراط و تفريط در فقر و ثروت

•تعليم و تربيت عمومى جهانى

• يعنى هر کس خود بايد بجستجوى حقيقت پردازد و از تقليد دست بردارد

•ايجاد جامعه متّحدالمنافع جهانى

•دين بايد با علم و عقل مطابق باشد

؟؟ سوال سختیه واقعا . امیدوارم بتونین جواب بدین.
فقط اگه جواب رو پیدا کردین نگین. بلکه توی پیام‌ها فقط بگین: یافتم یا هم معادل یونانیش اورکا

۱۳۸۶ اسفند ۲۲, چهارشنبه

انـــتخابات

هر کار کردم که در این مورد چیزی ننویسم نتونستم.
اصلا به دلایل یا نتایج شرکت کردن یا نکردن هم کاری ندارم. فقط یک مطلب ساده رو می‌گم:
اگر می‌خوای تو این زمینه حرفی بزنی یا باید ایدئولوگ باشی و یا باید از ایدئولوژي یک نفر پیروی کنی. اگر می‌خوای ایدئولوگ باشی باید یا تخصص داشته باشی و یا مقاله و نظری که در بین دیگران طرفدار داشته باشد. در غیر این‌صورت اگر داری برای من فلسفه می‌بافی که من به این دلیل و آن دلیل شرکت نمی‌کنم، آدم الکی‌ای هستی. و هیچ فرقی با اونایی که می‌گفتن: ما خودمون می‌فهمیم احمدی‌نژاد آدم خوبیه، دل پاک، ساده زی هست و . . . هیچ فرقی نداری.
نهضت آزادی انتخابات رو تحریم کرد. خاتمی روی حضور در انتخابات تاکید کرد.
من خاتمی رو انتخاب می‌کنم چون فکر می‌کنم بیشترین آزادی که توی زندگیم داشتم بخاطر اون بوده. و اون بوده که تا حالا تنها تئوری عملی رو برای بهبود وضعیت داده و نتایج رو هم ما دیدیم.
من رای خواهم داد

فاحشگی

خودفروشی: چون الان کسی حاضر نیست، بدون هیچ چشم‌داشتی با تو بخوابه من حاضرم با تو بخوابم و دوستت داشته باشم در صورتی که خرجم رو بدی و ازم حمایت کنی.
عکسش: اگه خرجم رو ندی و ازم حمایت نکنی من حاضر نیستم با تو بخوابم.
تعریف‌های دیگر در دیگر فرهنگ‌ها:
۱- من یک چیز با ارزشی (دارم) هستم که جز در برابر پول و حمایت و صاحب تمام وجود تو شدن، حاضر نیستم آن را در اختیار (؟؟؟!!!!!) تو قرار دهم.
۲- اِه، اِه ، من خودم رو در اختیار یک نفر قرار بدم و تا هر استفاده‌ای می‌خواد از من بکنه در ازای هیچی؟!!!!!!
۳- نباید بذاری دیگرون از تو هر استفاده‌ای دلشون می‌خواد بکنن(و تو هم نباید دلت بخواد این استفاده رو!) بعد مثل دستمال مصرف شده، تو رو پرت کنن.

بعضی وقت‌هادر بعضی فرهنگ‌ها یک کلمه تغییر شکل و معنی می‌ده ولی موارد نادری هم هست که یک کلمه معنی‌ش برعکس می‌شه. به جملات زیر توجه کنید:
- (در حال سبزی پاک کردن) آره خواهر، اون دختره رو می‌گی؟ اون که فاحشه‌س. من خودم دیدم پارسال با یک نفر بود حالا امسال با یک نفر دیگه‌س. هر وقت دلش می‌خواد با هرکی دلش می‌خواد هست.
- (نمونه‌ی علمی:)آره خواهر اون دختره رو می‌گی؟ همش وسط پسراس. اصلا ارزش زن رو نمی‌دونه. اصلا می‌دونی چیه؟ توی روانشناسی(!!!) می‌گن این آدما مشکل دارن. برای خودشون ارزش ندارن. من فکر می‌کنم فاحشه‌س.
- آره. اونو می‌گی. خجالت نمی‌کشه دختره‌ی فاحشه. چه لباسی پوشیده. چه قیافه‌ای درست کرده.
- اونو نیگاه همش وسط پسرا می‌خنده. ببین چه‌قدر ارزشه خودشو میاره پایین! دخترم تو ارزش خودتو نیار پایین. اگه شادی خودتو نشون بدی اینا پررو می‌شن، بی‌ارزش می‌شی. فقط فاحشه‌ها ارزش براشون معنی نداره.(!!!)
(پیوست مترجم بی‌جنبه:آره عزیزم هممون فاحشه هستیم و برای اینکه به روی هم نیاریم هر کس مثل ما برای خودش قیمت تعیین نکنه رو می‌گیم فاحشه)
نمونه‌ای از تعاریف دوگانه:
من این چیز با ارزش را در اختیار کسانی قرار داده ام و حالا این چیز با ارزش را می‌برم تعمیرگاه تا تعمیرش بکنند تا مثل اولش شود و دوباره به عنوان جنس نو به تو احمقی که حاضری این‌ها(پول، حمایت، خود) را بدهی تا آن چیز با ارزش را داشته باشی تقدیم کنم.

خودفروشی در موارد غیر جنسی هم مطرح می‌شود که با توجه به طولانی شدن پست، گفتیم فقط همین اشاره را کرده باشیم.

۱۳۸۶ اسفند ۱۹, یکشنبه

فرانسه اوه لا لا

گزارش یک بررسی آماری بزرگ از وضعیت روابط جنسی در فرانسه. از تایمز
چند نمونه:
۹۰٪ زنان بعد از ۵۰ سالگی از نظرجنسی خود را فعال معرفی کرده‌اند.!!
تعداد معشوق در زندگی برای زنان ۵.۱ نفر و برای مردان ۱۲.۹ نفر
اوه لا لا
---------------------------------------------------------------------------------------
تکان‌دهنده- اگه دلش رو ندارین نخونین: ختنه دختران در ایران
خلاصه: در ایران در قسمت‌هایی هنوز این عمل وحشیانه انجام می‌شه.!!

دنیایی جدید و ویکی‌پدیا

چند روزه که با دنیای جدیدی آشنا شدم: ویکی‌پدیا
wikipedia the free encyclopedia
کنفرانس جهانی ویکی‌مانیا قراره امسال توی اسکندریه انجام بشه. داشتم در مورد این موضوع گشت و گذار می‌کردم که به صفحه‌ی معرفی کنفرانس برخوردم. که به معرفی شهر و شرایط حضور توی کنفرانس و . . . پرداخته. اون چیزی که برام جالب به نظر اومد ،غیر از خود کنفرانس، شهر اسکندریه بود که دومین شهر بزرگ مصره. و دوباره یاد من انداخت که ما کجای دنیا زندگی می‌کنیم!!!
کشور مصر توی نظر من هیچ‌وقت جای پیشرفته‌ای نبوده.
یک نگاه که به این صفحه بندازین با دیدن وضعیت ساختمون‌ها و خیابو‌ن‌ها یک کمی ماجرا دستتون میاد. محل برگزاری کنفرانس که عکس‌هاشو می‌بینین یک کتابخونه هستش.
از همه جالب‌تر برای من این بود که گفته بود شما می‌تونید تاکسی کرایه کنید و پولش رو با کارت اعتباری بپردازید. فکــــــــــــــــــــر کــــــــــــــــــــــــــــن!!!!!
ما توی ایران هنوز حتی یک ATM کارت اعتباری بین‌المللی نداریم حالا اونجا توی تاکسی . . . .
حالا برو زور بزن یک خط ای دی اس ال رو با حضار بدبختی و فیلتر بگیر فکر کن خیلی کارت درسته.
توی کشوری زندگی می‌کنی که می‌خواد اسراییل رو نابود کنه. حالا این کشور پر مدعا و پر از مخ و مغز و آدمای فهمیده که فقط فکر می‌کنن خودشون می‌دونن چی درسته (منظورم با شما هم هست نه فقط آقای احمدی‌نژاد.) رو مقایسه کن با همین مصری که توی یکی دوروز اسراییل فاتحه‌ی ارتش‌اش رو خوند.!!!!!!

۱۳۸۶ اسفند ۱۱, شنبه

طبیعت انسان! پایبند یا خیانتکار!!

گلبول های سفید سلولهای سیستم ِ ایمنی ِ بدن هستند که از ما در مقابل ِ بیماری های مختلف محافظت می کنند . تعداد ِ بیشتر ِ گلبول های سفید نشانه ی قویتر بودن ِسیستم ِ ایمنی ِ بدن می باشد . تحقیقات ِ Nunn نان ( 2000 ) نشان می دهد تعداد ِ گلبول های سفید ِ گونه هایی از میمون ها و شامپانزه ها که از لحاظ ِ جنسی بی بند و بار هستند در مقایسه با گونه های دیگر ِ میمون ها که جفت های جنسی
محدودی دارند و یا تک همسر هستند بیشتر می باشد. در واقع این یک پاسخ ِ انطباقی ست که جهت ِ غلبه بر بیماری های بیشتری که بی بند و باری ِ جنسی برای این گونه ها به همراه می آورد تکامل یافته است .
آیا این تحقیق به انسان نیز مربوط می شود ؟ ظاهرا ً نه . تعداد ِ گلبول های سفید ِ ما اندک می باشد و این نکته ظاهرا ً نشان دهنده ی اینست که ما برای داشتن ِ روابط ِ جنسی ِ محدود ( اما نه لزوما ً یکی ) تکامل یافته ایم

ازدواج گروهی چیست؟

group marriage, poly amory
ازدواج گروهی یا پلی‌آمور(چند عشقی) (یا به قول فرانسوی‌ها پلی اَموغ)

تنها جایی در دنیا که به طور رسمی وجود دارد،در قسمتی از برزیل است.
ازدواج گروهی با چند همسری و رابطه‌ی آزاد جنسی فرق داره. در ازدواج گروهی تمام افرادی که توی گروه هستن، همسر همدیگه‌ان.
الزامی وجود نداره که افرادی که در ازدواج گروهی همسر همدیگه هستن سکصِ گروهی داشته باشند و این بستگی به افراد شرکت کننده در گروه داره که اینو بخوان یا نه..


توی این پست فقط سعی کردم به معرفی ازدواج گروهی بپردازم. توی پست‌های بعدی به دلایل و بررسی خوبی‌ها و بد‌ی‌هاش می‌رسیم